Pàgines

dimecres, 16 de març del 2011

Estofat de faves, pèsols i carxofa

Un plat de verdures força lleuger, saborós i que aprofita la temporada de verdures doncs incorpora faves, carxofes i els primers pèsols frescos de la temporada que em comprat a casa.

Ingredients(2 persones):
2 carxofes
400 g de pèsols sense desgranar
1 patata
faves sense desgranar
1 ceba
1 all tendre
1 tomàquet petit madur
1 tros de pernil salat (opcional)
1 raig d'anís

Sofregirem la ceba i l'all tendre, tot tallat menut. Quan comenci a tornar-se transparent la ceba, afegim el pernil tallat a dauets petits.
Mentrestant, desgranen les faves i els pèsols. Pelem la patata i la tallem a daus petits.
Afegim al sofregit, el tomàquet ratllat i deixem que es cogui. Afegim sal. (Si hi posem el pernil salat, l'afegiriem ara a daus petits).
Quan el sofregit sigui preparat, hi afegim en cru primer les faves, al cap d'un moment els pèsols i les carxofes tallades a octaus i la patata. Hi tirem un raig d'anís i deixem que s'evapori. Tapem la cassola i deixem que es faci tot. Si s'asseca molt, hi tirem una mica d'aigua i deixem que s'evapori de nou.
Si cal, ho anirem repetint fins que tot sigui ben cuit.
La carxofa s'ha de tallar al moment o es tornarà negra, si creiem que no ens donarà temps, podem fer-ho una mica abans i submergir els talls en aigua amb talls de llimona, però mai deixar-ho gaire temps, perquè el truc té una durada temporal molt limitada.

5 comentaris:

  1. Totalmente vegetariano, este plato le iba a encantar a mi madre¡¡ que parece que le dan comisión con las alcachofas¡¡

    ResponElimina
  2. Guau, a aquest platillo no li fa pas falta la carn! Així tal qual és fantàstic, l'hauré de fer a casa que al Xavi no li agrada la carn!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  3. Quina bona pinta i ara que és temps de carxofes, no dubtis que ho prepararé!!! M'agrada molt aquest platazo sense carn, no li cal....Boníssim!!!

    Petons!!!

    ResponElimina
  4. Totalment fet amb productes de temporada!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina