dimecres, 22 de setembre del 2010

Asadillo manxec

Aquest plat el vaig descobrir a través d'internet...sincerament no sé pas què buscava en aquell moment, però vaig anar a parar a una pàgina web de cuina tradicional de Castella-La Manxa i aquest plat em va cridar de seguida l'atenció, i és que duu comí! una espècie que m'agrada moltíssim i que en canvi no es gaire utilitzada a la cuina tradicional a Catalunya (potser fent excepció d'algunes postres?). En fi, ja veureu que és un plat molt bo, gustossíssim, que es pot menjar calent o fred. De fet, jo el prefereixo fred.

Ingredients (per a dues persones):
1 pebrot vermell
1 parell de tomàquets
1 all (opcional)
1 culleradeta de llavors de comí
1 ou dur per decorar (opcional)

Escalivem el pebrot. En el meu cas, el vaig posar sota del grill del forn fins que la pell va estar torradeta i el pebrot tou. Li treiem la pell, el fem a tires i el reservem.
A part, ratllem els tomaquets sense llavors, salem i li tirem també una mica de sucre. Tallem l'all a trossets petits (o a làmines fines). En una paella amb oli, hi tirem el tomàquet ratllat, l'all i el comí. Deixem que cogui fins que es faci una salsa. Llavors tirem les tires del tomàquet, els hi fem un parell de voltes i deixem que cogui uns minuts més.
Servim decorat amb l'ou dur tallat menudet i tirat pel damunt.

Seguidors