dimarts, 27 de setembre del 2011

Nyoquis de mató

Els nyoquis es poden fer amb molts ingredients, el més usual és la patata evidenment, però també se'n fan de carbassa, fajol (aqui), castanyes, etc. només cal anar a donar un cop d'ull per la blogosfera italiana per sorprendre's de la quantitat de variants que s'amaga darrera la paraula "nyoqui".  En el nostre cas, es tracta d'una recepta fàcil i (relativament) ràpida per a fer nyoquis cassolans amb el mató com a ingredient principal...en aquest cas vàrem acompanyar-los amb romesco (aqui) , però , es clar, hi ha una pila de salses per triar com acompanyament!

Ingredients (4 persones):
500 g de formatge mató de bona qualitat
1 ou
100 g de formatge ratllat
farina (la que admeti)
sal, pebre i nou moscada

En un bol barregem el mató, l'ou, la sal, el pebre i la nou moscada sense pastar. Hi anirem afegint farina fins que s'aconsegueixi una bola de pasta que veiem que podrem treballar. Hem de fer-ne porcions (5 o 6), formar amb cada porció cilindres del gruix d'un cigar havà i anar-los tallant a mides regulars. Els anem guardant en una safata enfarinada separats entre ells, per evitar que s'ens enganxin.

Els posarem a coure aquests nyoquis en aigua abundant, amb sal i un raig d'oli. Quan són cuit, es a dir, quan surtin a la superfície, els retirem amb una escumadora i els reservem.

Els servim amb la salsa que haguem triat; quan la tinguem preparada, l'aboquem encara calenta pel damunt i servim.

5 comentaris:

trifasic de baileys ha dit...

jajajja m'has llegit el pensament, estava pensant quina recepta podia fer amb mató i ja veus, amb ñoquis que m'encanten!!! aiixx que bé! apuntat! petons

Unknown ha dit...

els nyoquis són la meva assignatura pendent, m'encanten i veig que són fàcils de fer, però encara no m'hi he atrevit! recepta apuntada!

Gemma ha dit...

Quina recepta de nyoquis més original, amb mató! Sóc fan de totes les receptes amb mató, així que ja et dic que els provaré ;)

conpanyvino ha dit...

Quina bona pinta!! tinc pendent una recepta de nyoquis per fer encara, a veure si em poso ja d'una vegada...

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

M'agrada m'ho apunto perquè no he fet mai nyoquis però veig que ho expliques molt senzill

Seguidors