divendres, 5 de juliol del 2013

Nargesi Esfenaj (Espinacs amb ous a la persa)

Els espinacs ja no estan en temporada , però aquesta recepta s'havia anat quedant pendent de publicació i hem decidit no esperar més. Per altra banda, també es pot fer amb espinacs congelats.

Ingredients (2 persones):
1 kg d'espinacs frescos
2 ous
1 ceba grossa
2 grans d'all
1 culleradeta de cúrcuma

Començarem per netejar i tallar els espinacs. Els farem bullir amb aigua i una mica de sal. Quan siguin cuits, els  posarem a escórrer i els hi tirarem un raig d'aigua freda (per tallar la cocció i mantenir-los verds).

En una cassola, tirarem un raig d'oli i quan sigui calent, hi afegirem les cebes tallades a tiretes. Deixarem que coguin lentament (amb la cassola tapada) fins que tinguin un color brunenc. Si cal , els hi afegirem gotetes d'aigua per que no es cremin. Quan la ceba estigui ben confitada, hi afegirem els alls picolats ben fins, la cúrcuma i salarem i empebrarem. Deixarem coure uns minuts. Ens ha de quedar un pèlet sucós.

Passats aquests minuts, hi afegirem els espinacs, barrejarem i llavors, trencarem els ous damunt les verdures. Taparem la cassola i deixarem fins que la clara hagi quallat. Ja podem servir-ho.

2 comentaris:

Tapa't de tapes ha dit...

Que bo, Carina! M'encantarà la combinació d'espinacs amb l'ou, encara cru al rovell... no sabia que una recepta persa ens arribés tan fàcilment a casa! Petons

Eva ha dit...

M'encanta aquest plat!! un cop a Berlin vaig anar a un restaurant persa molt però que molt cutre i vam dinar taaaaan bé que en tinc súper bon record. Així que m'apunto la recepta ;)

Seguidors