divendres, 21 de maig del 2010

Quatre quarts de cafè i cardamom

Aquest és un pastís d'origen francès molt i molt fàcil de fer. El primer cop que el vaig veure va ser buscant receptes per internet i de seguida em va cridar l'atenció (suposo que aquest nom tan curiós hi ajuda). Quan vaig trobar aquesta variant d'aquí, vaig decidir que havia arribat el moment de fer-lo, però també tenia molt clar, qua anava a fer una petita modificació: afegir-hi cardamom! El cardamom en el cafè, el vaig provar per primer cop en un restaurant àrab i em va agradar moltíssim el gust que li donava...i com a pastís també queda fantàstic!

Necessitarem:
3 ous sencers
el pes dels 3 ous (amb closca) de mantega
el pes dels 3 ous (amb closca) de farina
el pes dels 3 ous (amb closca) de sucre
mig sobre de llevat royal
una tasseta de cafè fort
una culleradeta de cardamom en pols

Batre els ous amb el sucre fins que quedi una pasta molt cremosa i de color blanquinós. Quan ho tinguem, anar afegint-hi a poc a poc la farina i el llevat (prèviament tamisada). Quan tot sigui ben barrejat, afegir-hi la mantega tova (però no fossa) i barrejar bé amb el batedor. Afegir-hi també el cafè i el cardamom. Barrejar-ho tot fins que tinguem una pasta ben suau i esponjosa.
Abocar-ho en un motllo de plum-cake i enfornar. El forn cal que estigui calent a uns 180º. el temps de cocció dependrà del forn, però pot ser d'uns 40 minuts. Una manera molt "tradicional" de saber si el pastís està fet o no, és punxar-lo amb un escuradents, si aquest surt net, vol dir que el pastís està cuit, si surt amb engrunes enganxades...cal deixar-lo una miqueta més al forn.
La clau del pastís (la clau perquè ens surti ben tovet) és treballar bé la pasta perquè quedi molt suau i esponjosa.

Seguidors