dissabte, 3 de desembre del 2011

Ous marbrejats o ous xinesos al té negre

 

Aquesta és la nostra versió d'un curiós aperitiu xinès: els ous marbrejats o els ous al té xinesos. És relativament fàcil de fer i els ingredients no són difícils de trobar. En el nostre cas, vàrem canviar els ous de gallina originals per ous de gotlla.

ingredients (4 persones):
6 ous de guatlla
2 bossetes de té negre
1 tros de pell de mandarina
2 claus d'olor
1 branqueta de canyella
1/2 tasseta de salsa de soja
4 o 5 peces d'anís estrellat (jo no en tenia)
1 cullerada sopera de sucre
aigua per bullir els ous
sal

Poseu aigua en un cassó i els ous a foc baix, quan comenci a bullir esperar uns 3 o 4 minuts i retirar els ous. Els ous han de quedar no gaire cuits de dins del rovell, però cuits de la clara si pot ser. Refredar-los. Podeu guardar l'aigua per després, però jo vaig preferir canviar-la perquè em va semblar que no estava gaire neta.

Poseu de nou el cassó al foc amb la mateixa aigua o amb aigua renovada i tots els ingredients menys els ous. Agafeu els ous i piqueu-los amb una cullera de forma que quedin tots ben esquerdats, però amb cura de no fer saltar la closca. Afegiu-los al cassó. Enceneu el foc a foc mitjà. 

Ara cal deixar bullir de nou els ous durant una hora o hora i mitja aproximadament (jo els vaig deixar només mitja hora i per això tenen aquest aspecte tant light). Passat aquest temps, deixar-los en infusió amb el liquid tota la nit a la nevera o com a mínim 4 o 5 hores.

En el moment de servir, treure'ls del líquid, pelar-los i ja els tindreu llestos!

3 comentaris:

Alfons ha dit...

t'han quedat uns ous molt originals i vistosos...ideals per aquests dies que s'acosten

Gemma ha dit...

Quina monada! I amb els de guatlla encara millor, ja els imagino en un aperitiu de Ndal ;)

bojosperlacuina ha dit...

Què original!

Seguidors