Una recepta treta de la revista dels mercats de Girona, que és una meravella com a font i inspiració per tota mena de cuiners! Tenen receptes internacionals i tradicionals, adaptacions, modernitzacions! en fi, si podeu! agafeu-les cada cop que aneu a un mercat per Girona!
160 a 200 g de fideus del num. 5 (depen de la gana que gasteu)
2 salxitxes o una botifarra crua petita
opcional: cap de costella a trossos
un grapat de bolets (en el meu cas, ceps que tenia saltats amb all i julivert prèviament)
1 ceba
1 got de vermut negre
2 alls i oli per a fer l'all-i-oli negat
brou suau o aigua bollent
En una cassola de fang, enrosssirem la carn prèviament salada i empebrada (les salsitxes no cal salar-les, clar). Quan siguin rosses, les retirem del foc i les reservem.
En el mateix foc i oli, hi posem la ceba picolada ben fina. Quan comenci a transparentar, els bolets nets i tallats si fos el cas. Nosaltres, com que ja estaven cuits, no els van afegir en aquest moment, clar. Quan els bolets siguin cuits, hi afegim el vermut i deixem evaporar. Tornem a ficar-hi les carns i afegim també els fideus (nosaltres aqui vam afegir els bolets). També hi afegim els fesols. Quan hagin fet un parell de voltes, hi aboquem l'aigua bollent i deixem que bulli tot uns 5 minutets.
A part, farem l'all-i-oli negat, que com sabeu, es un all-i-oli "normal" però què, per excès d'oli, es "talla"
PAssats els 5 minutets, abaixem el foc, afegim l'all-i-oli pel damunt, rectifiquem de sal i deixem que els fideus acabin de coure segons les instruccions del fabricant. Ha de quedar un pèl només sucoset.
 
 
 Entrades
Entrades
 
 
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada