dimarts, 16 de setembre del 2025

Macarrons (bé, galets) amb llengua de vedella

 

Un altre plat de menuts...i és que ens ha donat per aqui!! ens encanten els plats de fer xupxup i portem algunes setmanes amb un dia o altre proporcionant-nos el temps suficients...com sempre,la llengua de vedella  l'hem comprat als tripaires de Santa Caterina ja cuita.

Ingredients (2 persones):


1/2 llengua de vedella ja cuita (als tripaires del mercat) i tallada a dau
300 g de galets grossos (haurien de ser macarrons però els teniem més a mà)
1 ceba grossa
2 tomàquets madurs
1 fulla de llorer
1-2 alls 
una  mica de llet

mantega i formatge ratllat per gratinar

Començarem per picolar la ceba ben menuda i sofregir-la en una paella amb oli. També hi afegirem l'all picolat i la fulla de llorer. Quan comenci a estar ben transparent, hi afegim el tomàquet ratllat i quan aquest comenci a concentrar-se, el raig de llet. Deixem que cogui i rectifiquem de sal i pebre. Reservem,

En una cassola, afegirm-hi un raig d'oli i saltejem la llengua prèviament salpebrada. Quan tingui coloret, hi afegim la salsa i els macarrons o galets prèviament bullits. Ho barregem tot. Si la cassola pot anar al forn a gratinar, ho deixem tot a la cassola, si no, ho haurem de passar a una llauna que pugui anar al fonr.

Distribuim pel damunt de la llengua i els galets uns petits dauets de mantega i el formatge de gratinar al gust. Gratinem fins que tingui color i servim!


Seguidors