dilluns, 20 de desembre del 2010

Pastís d'arròs

L'últim plat que vaig portar al concurs gastronòmic dels Castellers de Barcelona va ser aquesta recepta de pastís d'arròs. Són unes postres tradicionals italianes, i se'n pot trobar una infinitat de versions a la xarxa. Aquesta és la que jo segueixo, tot i que en ocasió del concurs vaig fer unes modificacions en les quantitats de líquid; indicaré entre parèntesi les modificacions, de totes maneres recomano que, si es volen modificar les quantitats (surt un pastís enorme) es modifiquin proporcionalment, i no pas com el que vaig fer jo que més aviat vaig tirar pel dret: el pastís estava molt bo (perquè és molt bo) però potser tenia massa arròs...

Ingredients:
1 litre de llet (700 cc)
300 g d'arròs cru
6 ous (4 ous)
200 g de sucre (150 g)
la ratlladura de la pell d'una llimona (jo li vaig posar taronja)
un grapat de panses (opcional)
sal (per bullir l'arròs)
mantega (si ens cal untar el motllo)

Primer de tot bullirem l'arròs amb força aigua i una mica de sal. Quan sigui cuit, però una mica duret encara, l'escorrem i el refredem, posant-lo sota l'aixeta d'aigua freda.
Posarem a remullar amb aigua les panses.
A part, batrem els ous i els hi barrejarem la resta d'ingredients: el sucre, la llet, la pela ratllada de la llimona i les panses. Hi afegirem l'arròs cuit, ho barrejarem bé tot i ho abocarem en un motllo rectangular que pugui anar al forn (si no és de silicona, l'haurem d'untar amb mantega per poder desmotllar-lo bé després).
Un cop abocat el compost, i repartir uniformement per tot el motllo, el posarem al forn, prèviament calent a 200º; tardarà a fer-se uns 40 minuts (però dependrà molt del forn). Quan sigui cuit, el treiem i el deixem refredar.

Seguidors